Kommunikativt ledarskap

Kommunikativt ledarskap

Kommunikation | Ledarskap | 3 timmar och 12 minuter

Motsvarar 1 dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Lär dig effektiv kommunikation som ledare med vår utbildning online. Förbättra ditt ledarskap och öka din förmåga att leda och inspirera andra.

I den här utbildningen får ledare möjlighet att förbättra sin kommunikation genom kunskaper om feedback, coachande samtal, konflikthantering samt svåra, viktiga samtal. Utbildningen berör kommunikationssituationer, förhållningssätt, smidiga verktyg och kommunikationsmodeller.

I utbildningen får du lära dig att ta upp problem och framföra kritik på ett konstruktivt sätt, att hantera andras missnöje och kritik, att ge beröm, att genomföra coachande samtal och använda dig av frågeteknik, spegling och aktivt lyssnande. Du får även insikt i vad som orsaker konflikter och vilka förhållningssätt du kan välja att anta samt hur du kan medla och genomföra svåra samtal.

Relevanta nyckelord:Ledarskap, Kommunikation, Ledarskapsstil, Teamutveckling, Gruppdynamik, Konflikthantering, Motivation, Feedback

Publicerad: 2019-11-14

Innehåll

  • Feedback
  • Coachande kommunikation
  • Svåra, viktiga samtal
  • Konflikthantering
  • Övningsuppgifter

Delmoment

0. Introduktion till kursen Ledarens kommunikativa verktygslåda

Utbildare Lotta Fogel presenterar kursens innehåll och upplägg. Under extramaterial finner du utbildarens PDF.

Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 3 timmar och 12 minuter)

1. Introduktion till feedback

2. Feedback del 1 - Viktiga delar i feedback och att tänka på i samband med feedback

3. Övning i feedback

4. Feedback del 2 - Fokusera på beteenden istället för egenskaper

5. Feedback del 3 - En modell för konstruktiv kritik

6. Feedback del 4 - Hantering av feedback och missnöje

7. Feedback del 5 - Förstärkning kontra korrigering

8. Övning i feedback

9. Summering av feedback

10. Introduktion till coachande kommunikation

11. Samtal 1

12. Tre huvudverktyg i coachande samtal

13. Varför coachning?

14. Aktivt lyssnande

15. GROW och uppföljande frågorProva!

16. Coacha enligt NÖHRD

17. Några fallgropar för coachande dialog

18. 3 sätt att samtala

19. När passar coachning och när passar det inte?

20. Summering av coachande kommunikation

21. Introduktion till svåra, viktiga samtal

22. Samtalsmodell

23. Samtal 2

24. Reflektion och övning

25. Introduktion till konflikthantering

26. Några orsaker till konflikter

27. Isberget och ABC-modellen

28. SCARF

29. Övning i konflikthantering

30. Förhållningssätt

31. Konfliktbeteenden

32. Undfallande, aggressivt eller assertivt beteende

33. Övning i förhållningssätt

34. Konflikt i grupp och konflikt mellan individer

35. Fem steg för att lösa konflikter

36. Övning i konflikthantering

37. Skapa trygga team

38. Konflikträdsla

39. Summering av konflikthantering och kursen

Kursmaterial

Anteckningar

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.


Samtliga priser är angivna exklusive moms.


Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Kommunikativt ledarskap och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Kommunikativt ledarskap måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Kommunikativt ledarskap 751 1 3095 Lägg i varukorg

Kontakt